Dezinformacja i propaganda w polskim internecie w trakcie kampanii wyborczej 2019

✅ Materiał przeszedł podwójną weryfikację redakcyjną.

Fundacja Geremka i Wojownicy Klawiatury prezentują raport o dezinformacji w czasie kampanii wyborczej w Polsce. Fake-newsy, pół-prawdy i treści dezinformacyjne zawdzięczamy przede wszystkim polskim politykom, choć rozpowszechniane przez nich informacje są często zbieżne z prokremlowskimi – to jeden z głównych wniosków z badania przeprowadzonego w trakcie kampanii wyborczej do Parlamentu RP. 

Jednym z warunków demokratycznego procesu wyborczego jest dostęp wyborców do niezależnych i wiarygodnych mediów. Media tradycyjne w polsce, zwłaszcza publiczne, mierzą się ze swoimi problemami, ale jeszcze do niedawna to w mediach społecznościowych pokładano nadzieje na demokratyzację dostępu do wiarygodnych informacji. Szybko okazało się, że jest inaczej.

Przygotowany przez nas raport: „Dezinformacja i propaganda w polskim internecie w trakcie kampanii wyborczej 2019” pokazuje kto narzuca tematy debaty publicznej i jak dużą rolę mają anonimowe konta i fanpage w kształtowaniu opinii internautów.

Udostępniamy również dane, na podstawie których przygotowaliśmy raport. Dane źródłowe, które udostępniamy to ponad 86 plików zawierających min. szczegółowe informacje na temat analizowanych kont popularnych kont Twitterowych.

Nie przegap kolejnego tekstu. Obserwuj nas:

Awatar Filip Szulik-Szarecki