Fundacja Geremka i Wojownicy Klawiatury prezentują raport o dezinformacji w czasie kampanii wyborczej w Polsce. Fake-newsy, pół-prawdy i treści dezinformacyjne zawdzięczamy przede wszystkim polskim politykom, choć rozpowszechniane przez nich informacje są często zbieżne z prokremlowskimi – to jeden z głównych wniosków z badania przeprowadzonego w trakcie kampanii wyborczej do Parlamentu RP.
Jednym z warunków demokratycznego procesu wyborczego jest dostęp wyborców do niezależnych i wiarygodnych mediów. Media tradycyjne w polsce, zwłaszcza publiczne, mierzą się ze swoimi problemami, ale jeszcze do niedawna to w mediach społecznościowych pokładano nadzieje na demokratyzację dostępu do wiarygodnych informacji. Szybko okazało się, że jest inaczej.
Przygotowany przez nas raport: „Dezinformacja i propaganda w polskim internecie w trakcie kampanii wyborczej 2019” pokazuje kto narzuca tematy debaty publicznej i jak dużą rolę mają anonimowe konta i fanpage w kształtowaniu opinii internautów.
Udostępniamy również dane, na podstawie których przygotowaliśmy raport. Dane źródłowe, które udostępniamy to ponad 86 plików zawierających min. szczegółowe informacje na temat analizowanych kont popularnych kont Twitterowych.