-
Wizerunek UE w mediach społecznościowych w czasie pandemii
Przeanalizowaliśmy setki kont i tysiące wpisów w mediach społecznościowych, teraz przedstawiamy raport będący dokładną analizą dominujących narracji. Fundacja Geremka i Wojownicy Klawiatury prezentują raport „Obraz Unii Europejskiej w trakcie pierwszych miesięcy pandemii COVID-19”. Zespół pracujący nad raportem przeanalizował setki kont w mediach społecznościowych, tysiące wpisów, dziesiątki portali – przeprowadziliśmy badanie internetu pod kątem obrazu Unii Europejskiej…
-
Dezinformacja i propaganda w polskim internecie w trakcie kampanii wyborczej 2019
Fundacja Geremka i Wojownicy Klawiatury prezentują raport o dezinformacji w czasie kampanii wyborczej w Polsce. Fake-newsy, pół-prawdy i treści dezinformacyjne zawdzięczamy przede wszystkim polskim politykom, choć rozpowszechniane przez nich informacje są często zbieżne z prokremlowskimi – to jeden z głównych wniosków z badania przeprowadzonego w trakcie kampanii wyborczej do Parlamentu RP. Jednym z warunków demokratycznego…