Kategoria: zweryfikowane

  • Główne wydanie Wiadomości TVP atakuje fakenewsem Strajk Kobiet

    📣 TVP udostępnia fejkowego twitta Marty Lempart z Strajku Kobiet. Zacytowany w głównym wydaniu wiadomości twitt nigdy nie został przez nią napisany. Dzisiejsze główne wydanie Wiadomości w TVP 1 niestety pokazało, że albo celowo wprowadzono widzów w błąd albo zostało przygotowane przez kompletnych amatorów. W bardzo stronniczym materiale dotyczącym Strajku Kobiet pojawił się rzekomy tweet…

  • Jak TVP zarabia na dezinformacji w Telegazecie

    📣 Na stronach telegazety, w dziale przeznaczonym do komentowania wydarzeń krajowych i zagranicznych przy pomocy płatnych SMSów regularnie pojawia się dezinformacja dotycząca koronawirusa. TVP na tym zarabia, każdy SMS to prowizja. Czy w Telegazecie kontrolowanej przez TVP musi pojawiać się dezinformacja? Pewnie tak, państwowa telewizja czerpie z tego regularny dochód. Chodzi dokładnie o dział komentarzy…

  • Nie, nikt nie rozpyla szczepionki na koronawirusa

    📣 Po sieci krąży zrzut ekranu przedstawiający informacje ze strony rządowej. Jest to przykład prymitywnej dezinformacji – nikt nie będzie rozpylać koronawirusa ani szczepionki na niego. Rzekomo rządowa strona w domenie gov.pl podaje, że od 20 października nad Polską rozpocznie się „szczepienie metodą wziewną, mające na celu ograniczenie rozprzestrzenianie się koronawirusa”. Pikanterii dodaje fakt, że…

  • Wiceszefowa Parlamentu Europejskiego chce zagłodzić Polskę? To manipulacja!

    📣 Politycy komentują fałszywy cytat wiceszefowej Parlamentu Europejskiego Katariny Barley „Należy zagłodzić finansowo Polskę i Węgry„. Te słowa nigdy nie padły. Barley faktycznie odnosząc się do kwestii praworządności mówiła o głodzeniu finansowym Orbana. Wiele kontrowersji w ostatnich dniach wywołał wywiad z wiceszefową Parlamentu Europejskiego, Katariną Barley. Opublikowany został na portalu deutschlandfunk.de pod koniec września. Katarina…

  • Przymusowa zmiana płci w Poznaniu? To mit wymyślony przez Rzecznika Praw Dziecka.

    📣 Rzecznik Praw Dziecka powołał się na zmyślony przypadek przymusowej zmiany płci przez edukatorów seksualnych w Poznaniu. Zdarzenie nigdy nie miało miejsca. Dzisiejszy wywiad Rzecznika Praw Dziecka, Mikołaja Pawlaka, rozpalił Internet do czerwoności. Szczególną uwagę przykuły jego słowa o edukatorach seksualnych:  „[…] wychwytują dziecko, gdzieś rozchwiane, zaniedbane, któremu dają – właśnie ci edukatorzy – jakieś środki…